Európai Parlament Nagykövet-iskolája program

Határtalanul a határokon túl!

“A kincset a szívében hordozza az ember.” – Neumannos tizedikesek Erdélyben

Beszámoló:

Május 5-9-ig részt vettünk a Határtalanul programban, melynek köszönhetően ellátogathattunk Erdélybe, ahol csodálatos élményeket szerezhettünk. Péntek hajnalban indultunk az iskolától, és már a buszban nagyon jó volt a hangulat. Amint átléptük a határt, célba vettük első megállónkat, Nagyváradot. A nagyváradi római katolikus templomban megtekinthettük Szent László hermáját és az ereklyét, valamint meghallgathattuk az első kiselőadásokat, amelyeket a kirándulásra készített az osztály. A Királyhágón átkelve eljutottunk Erdély szívébe. Következő állomásunk Kolozsvár, itt városnézés volt a program. Estefelé megérkeztünk első esti szállásunkra, Székelyszentlélekre.  Másnap nyomban reggeli után indultunk is Csíkszeredába, ahol legelőször a szállást kerestük meg, hogy aztán teher nélkül kezdjünk bele a városnézésbe. Erdélyi barátaink vállalták, hogy körbevezetnek minket. A város fő látványosságát, a reneszánsz kori Mikó-várat is megtekinthettük. Délután felzarándokoltunk a csíksomlyói búcsú színhelyére, és útközben gyógynövényeket gyűjtöttünk.

Vasárnap sikerült rámozogni az izomlázra, hiszen egy egész napos túrán vettünk részt. Megnéztük, honnan ered a Maros, megemlékeztünk a Madéfalvi veszedelemről, libasorban körbejártuk a lélegzetelállító Békás-szorost és megpihentünk a Gyilkos-tónál. Elfáradva, de tele élményekkel értünk vissza a hotelhez aznap este. Hétfőn ismét csatlakoztak hozzánk a Márton Áron Gimnázium tanulói, így indulhattunk is a torjai Büdös-barlanghoz. A változatosság kedvéért itt is meg kellett másznunk egy hegyoldalt, hogy eljussunk a barlanghoz. Akinek volt hozzá kedve, kipróbálhatta a kénes lábfürdőt, utána mentünk is tovább. Délután ellátogattunk a Márton Áron Gimnáziumba, hogy megnézzük, hol tanulnak erdélyi barátaink. Kertészkedtünk az iskola udvarán, és még egy közös focimeccs is belefért az időnkbe. Ezután kezdetét vette a táncház, majd könnyes búcsút vettünk a székelyektől. Vacsora után szinte azonnal elaludtunk, hiszen nagyon kimerített minket a sok kaland.

Kedd reggel összepakoltunk, és megkezdtük a hazautat. Útközben megálltunk Korondon, ahol tradicionális, kézműves dolgokat vásárolhattunk, valamint Parajdon és Tamási Áron sírjánál is. A Királyhágó tetején szünetet tartottunk és megebédeltünk, ezután újult erővel folytattuk az utazást. Érdekes módon a határ után mindenki kicsit élénkebb lett, hiszen éreztük, hogy már nem sok kell ahhoz, hogy otthon legyünk. Nagyon jó volt újra látni a szüleinket és a saját ágyunkban aludni, de ha újra meg kellene tennünk ezt a kirándulást, mindenki benne lenne. A csodás élményeket, amiket ott kaptunk, nem cserélnénk el semmi pénzért.

A programot a Határtalanul! pályázat (HAT-16-03-0027) 2 139 600 forinttal támogatta.

További felfedeznivalók

4forEurope 2022 regionális első hely

A 4forEurope verseny regionális döntőjének nyertese lett iskolánk nEUmann csapata. A csapat tagjai: Orosz Anna Izabella 10E, Fedák Zsombor és Erdélyi Botond 11E, Ludvai Ádám 10D. Felkészítő tanárok: Kurta Fruzsina,

bővebben »

Szakmai látogatás Brüsszelben

Az Európai Parlament Nagykövet Iskola Program intézményi felelőseiként szeptember végén három napot töltöttünk Brüsszelben szakmai látogatás céljából. Az EPAS Magyarországi Kapcsolattartó Irodája jóvoltából volt lehetőségünk betekintést nyerni az Európai Parlament