Európai Parlament Nagykövet-iskolája program

Hollandiában jártunk

Iskolánk 25 diákja és két kísérő tanár vett részt a formálódó holland cserekapcsolat első útján, 2017. november 4-10. között. Vendéglátóink a Silvodei Almende College középiskola diákjai és családjaik voltak.

Az utazást az tette izgalmassá, hogy repülővel mentünk Eindhovenbe, néhány tanulónak ez volt az első repülő útja. A repülés után busszal folytattuk az utat Silvoldébe, amely egy kis holland város, közel a német határhoz, Bocholthoz. Izgatottan vártuk a találkozást, hiszen a cserepartnerek már az utazás előtt felvették egymással a kapcsolatot, hamar megismerkedtek, megbarátkoztak egymással a Facebookon és az Instagramon.

A hétvégét a diákok a vendéglátó családokkal töltötték, Silvolde környékén kirándultak, de voltak, akik Hágában vagy Németországban jártak a családdal. Hétfőn volt a csereprogram hivatalos megnyitója, hiszen nem csak magyarok érkeztek az Almende College falai közé. A holland középiskola nemzetközi kapcsolatai széleskörűek, a tizedik évfolyamos tanulók számára kötelező nemzetközi csereprogramban részt venni, fogadni egy más országból, más kultúrából érkező fiatalt. Kilenc osztály vesz részt a projektben, a november elejei héten öt országból voltunk Silvoldében, a másik négy osztály pedig a külföldi partneriskolában vendégeskedett éppen

A hét során bepillantást nyerhettünk a holland iskola életébe, a családok szokásaiba, mindennapjaiba. Érdekes volt látni az iskolások mindennapjait, átélni a sok biciklizést – van olyan diák, aki több mint egy órát biciklizik naponta, akár a nagy hidegben is – az eltérő étkezési szokásokat, sétálni a dísztéglás, nagyablakos, kerítés és függöny nélküli holland házak között és persze a lehető legtöbbet beszélni angolul. Játszottunk, bowlingoztunk, filmet néztünk, sétáltunk, kirándultunk, együtt sportoltunk, voltunk a kisvárosokban és vidéki környezetben is.

Kirándultunk Amszterdamba, ahol hajókáztunk a csatornákon, a magas, keskeny, jellegzetesen ferde házak között, múzeumban is voltunk és shoppingolni is jutott idő, eljutottunk a közeli Doetinchembe és Bocholtba. A hetet pedig egy projektnap zárta, ahol a diákok bemutatták az elkészült prezentációt, videót vagy kvízt, aminek a témája a boldogság volt.

Az élménydús napok után is tartjuk a kapcsolatot a cserepartnerekkel, és márciusban hozzánk érkeznek a holland fiatalok. Reméljük a német cserekapcsolatok mellett a jövőben a hollandiai Silvoldével, az Almende College iskolával is hosszútávú együttműködés jöhet létre.

További felfedeznivalók

4forEurope 2022 regionális első hely

A 4forEurope verseny regionális döntőjének nyertese lett iskolánk nEUmann csapata. A csapat tagjai: Orosz Anna Izabella 10E, Fedák Zsombor és Erdélyi Botond 11E, Ludvai Ádám 10D. Felkészítő tanárok: Kurta Fruzsina,

bővebben »

Szakmai látogatás Brüsszelben

Az Európai Parlament Nagykövet Iskola Program intézményi felelőseiként szeptember végén három napot töltöttünk Brüsszelben szakmai látogatás céljából. Az EPAS Magyarországi Kapcsolattartó Irodája jóvoltából volt lehetőségünk betekintést nyerni az Európai Parlament