Európai Parlament Nagykövet-iskolája program

“Fedezd fel EUrópát!” kirándulás

A 10K osztály a „Fedezd fel EUrópát!” pályázatban nyert egész napos kirándulást az Európai Unió Házába, Budapestre, amelyet kiegészített egy állatkerti séta is. Az Európai Unió Házában érdekes és interaktív óra keretében jobban megismerhették az Európai Uniót és annak működését, szemléletes példák és prezentációk segítségével. A Fővárosi Állat- és Növénykertben pedig három órát töltöttek el az állatkert teljes körbejárásával, ráadásul még egy fóka és pingvin show-t is megnézhettek.

Az élménydús napról beszámolót írtak a diákok:

Amikor a tanév elején megláttuk a „Fedezd fel EUrópát!” nevet viselő pályázat kiírását, nem is gondoltuk volna, hogy milyen jó élményeket kapunk e pályázat által. Első lépésként az osztállyal és néhány segítőkész tanárunk segítségével közösen megbeszéltük, hogyan tudnánk egy kétperces videóban legjobban összefoglalni az Egerben végbement európai uniós újításokat. Mivel számos európai uniós fejlesztés megtalálható városunkban, ezért a szintén támogatással létrejött kerékpárút vonalán haladva sorakoztattuk fel ezeket. Így vágókép készült az immár felújított Dobó István, Gárdonyi Géza és Végvári vitézek teréről és a Markot Ferenc Kórházról is. Ezeket összevágva készült el a pályázati videónk, amellyel nyertünk egy budapesti utat. S végre elérkezett a kirándulásunk napja, aminek keretében ellátogattunk az Európai Unió Házába is. Itt egy érdekes és interaktív óra keretében jobban megismerhettük az Európai Uniót és annak működését, szemléletes példák és prezentációk segítségével. Ezután egy közeli étteremben ízletes és kiadós ebéd várta osztályunkat, s miután végeztünk az étkezéssel indultunk is a következő és egyben utolsó megállónkhoz, a Fővárosi Állat- és Növénykerthez. Itt több mint három órát töltöttünk el az állatkert teljes körbejárásával, ráadásul még egy fóka és pingvin show-t is megtekinthettünk. A nap végére, ha fáradtan is, de megérkeztünk vissza Egerbe.

Az egész osztály nagyon élvezte ezt a nagyszerű, együtt töltött napot, főként, hogy talán ez volt az utolsó kirándulásunk, amelyet így együtt tettünk meg, mivel jövőre már mindenki más-más osztályban kezdi az új tanévet. Szeretnénk külön köszönetet mondani osztályfőnökünknek, Szabó Julianna tanárnőnek és földrajztanárunknak, dr. Löveiné Hadnagy Katalin tanárnőnek segítségükért és osztályunk azon tagjainak, akik fő szerepet vállaltak e sikeres pályázat elkészítésében.

A pályamunkánkat az alábbi linken tekinthetitek meg:

További felfedeznivalók

Jean Monnet Chair

Rendhagyó eseményen vehettek részt a neumannos diákok 2023. április 26-án, hiszen intézményünkbe látogatott a Nemzeti Közszolgálati Egyetem delegációja, hogy az Európai Unió alapértékeivel és a széles körben elismert Jean Monnet